Thursday 25 April 2013

Sifat Lelaki Yang Tidak Disukai Gadis

                                               Hai semua....!! Assalamualaikum..:)
    Bila aku tulis tajuk macam nie, kaum Adam jangan la tersentap pulak..relax2..cool down, jangan cekik aku k!hihi...ni semua sebagai pengetahuan sampingan je la untuk korang, tak heavy pun..cuma light2 jer..haha! Sebab tak semua yang kita lakukan tu cantik di mata orang lain. Terutama bagi gadis2 macam aku, yang tak suka didampingi si jejaka yang selalu melakukan perkara yang tidak aku gemari. Meh kita tengok ape benda yang suspen sangat tu?? Taraaaaa.......!!

1) Pengotor
     * Marah tak kalau aku cakap orang lelaki pengotor? Alamak! jangan la marah Bro! tak semua lelaki tu pengotor kan, ni aku cuma bagi contoh je la..selalu tak korang pakai baju n seluar yang sama sampai berhari2 atau berminggu2?? duk ulang pakai barang yang sama sampaikan seluar yang warna biru dah bertukar color jadi grey! Haha..ade?? ade kan...jangan tipu aku ek, ok kalau color pun boleh bertukar apetah lagi bau kan bro..yang tu aku tak nak cite lah, itu belum tengok kuku lagi tu! oh no...semua tu  dah cukup melambangkan kebersihan.

2) Kuat Merokok
    * Aku tau majoriti lelaki kat luar sana yang merokok, tapi tolong la prihatin pada orang lain jugak bukan semua orang selesa dengan tabiat korang ye..contoh : merokok dikawasan yang sesak dimana ada bayi dan ibu mengandung...secara tak langsung korang dah tunjukkan sikap tidak sensitiviti terhadap masyarakat sekeliling. So, merokoklah di kawasan yang sepatutnya sebab....si gadis akan lebih menghormati korang bila korang juga tahu menghormati orang lain..tak susah kan?

3) Kawal Macho!
    * Biasa kita tengok perempuan je yang suka tengok cermin, pantang jumpa cermin mesti nak pandang! including me..! ngeeeee...normal la orang pompuan kan! Tapi kalau si lelaki pulak yang suka berdandan dan kejap2 tengok cermin pastu betul2 kan baju n rambut?? ohh....tu semua buat si gadis rimas Bro..nak kelihatan kemas bukan kat semua tempat, so lelaki perlu bijak dan sentiasa rasa yakin walau dimana korang berada k!

4) Cemburu Buta
   * Orang sekarang dah tak pakai dah statement " cemburu tandanya sayang" tu, sekarang dah tukar " cemburu tandanya malapetaka ". Ye la Bro...kalau asyik cemburu 24 jam sape yang tahan kan? Lelaki yang cemburu ni suka mencari kesilapan orang lain padahal silapnya kecik jer..tu semua boleh menyebabkan pergaduhan betul x? So..bagi lelaki yang kaki cemburu kurang2kan lah rasa cemburu buta korang, sekali-sekala bagi la sedikit kepercayaan dan kebebasan untuk orang yang anda sayang! Peace....!! :)

5) Cuci Mata
    * Amat2 lah menyakitkan hati bila berjalan dengan lelaki yang suka mencuci mata @ suka usyar @ mata dia tu asyik meliar je tengok gadis2 cantik. Betul tak orang pompuan?? setuju tak dengan aku? haaa....kita ni duk terpacak kat sebelah dia, sempat lagi dia keneng2 pompuam lain! eeiiii....pantang tengok orang cantik, mesti nak toleh! ye tak orang laki?? ye kan.....kalau korang ada bf macam ni, cepat2 la angkat kaki blah! hihi...

6) Gelojoh
    * Perkara yang seterusnya ialah sifat gelojoh! Ada sesetengah lelaki yang terlalu pelahap ketika makan, orang pompuan tak suka lelaki yang macam nie sebab mereka menganggap korang seorang lelaki yang tidak sopan. Malu wei nak bawak pegi majlis! haha! syyyhhhh.....nanti orang laki marah.

7) Biadap
    * Lelaki yang biadap selalu dikatakan seorang yang baran, betul ker?? contoh: suka meninggikan suara, menjerit macam orang hilang akal padahal kita takde buat salah pun dengan dia. Ini adalah perkara yang amat menjengkelkan di mata seorang gadis..oleh itu buat si arjuna jaga sifat kamu ye..supaya orang tidak terus membenci korang...

8) Mengongkong
   * Cukup merimaskan bila ada lelaki yang cuba mengongkong dalam setiap perkara yang ingin si gadis lakukan, ye tak?? buat nie tak boleh, buat tu tak boleh. Kot ye bercinta pun..tak kan semua perkara lelaki yang nak aturkan..dah tentu2 lah si gadis tu rasa lemas dan muak dengan korang..ingat, dia belum lagi sah milik korang..so jangan nak lebih2 ambik berat pulak ye! lalalalalaa......

Okey! apa2 pun...setiap kelebihan dan kekurangan pada pasangan kita kena terima..nobody perfect, saling melengkapi adalah cara terbaik untuk mewujudkan hubungan yang bahagia berterusan. Seharusnya perlu mengenali pasangan korang terlebih dahulu ye! Caucincauuu...!!


Thanks for reading this entry!









No comments:

Post a Comment