Tuesday 23 April 2013

Bunga Pahar Organza

                                                   Hai semua......!!!
  Bunga yang aku nak share ngan korang kali nie Bunga Organza, bunga nie aku cuba first time tau! nampak macam senang tapi mak aii...punya la leceh! aku tengok bunga nie dalam internet la..aku survey tengok macam cantek n senang, then masa adik aku nak kawen tu ari aku pun suggest la kat dia bunga nie...dia cakap ok jer! ye la memang la ok sebab yang membuatnya aku bukan dia!! ngeeeeee....

  Aku pun beli barang pastu cuba buat......start dari bentukkan dawai jadi kelopak, siapkan reben dan sebagainya memang tak jadi masalah, tapiiiii......bila sampai tang nak gam kain organza kat dawai tu....adoooiii...memang leceh giler! "tobat" (taubat) kalau ada sape2 yang mintak aku buatkan Bunga Organza nie lagi, memang aku dah serik! aku tak nak buat dah....1 batang bunga pakai 9 kelopak, kalau 100 batang bunga pakai 900, so aku kena gam kain organza tu pada 900 pcs dawai kelopak. Masa proses nak gam  kain nie dah macam2 perasaan aku rasa, nak muntah, sakit leher, sakit jari berbagai la. Tapi bila memikirkan barang2 semua dah beli terpaksa la siapkan jugakkan....kalau tak, rugi la membazir....Alaa...gam je kot bukannya susahkan...hurmm..korang try la kalau nak tau susah ke tak susah...



  Setelah bersusah payah aku lalui perit getir nak menyiapkan bunga nie, akhirnya selesailah jugak....tu pun nasib baik ada pembantu! hihi...sape lagi kalau tak adik aku Niner. Mujur la dia sudi nak membantu...mungkin kesian tengok akak dia nie terkial-kial buat sengsorang..hahaha!!! Mekacih3! hurmmmmm...bila dah tengok bunga nie terpacak elok je kat pahar, hilang semua rasa sakit jari aku..hihi..sangat berpuas hati! Not bad.... walaupun first trial..kan!


  Ini la pengantinnya......Selamat Pengantin Baru!! moga bahagia sampai ke anak cucu. Bosan la asyik statement yang sama je kan! Ok la tu....mendoakan kebahagiaan orang tu kan amalan yang mulia.. ari nie kita doakan dia, esok lusa dia doakan kita pulak kan..ok tu je bye! :)

Thanks for reading this entry! yo!

No comments:

Post a Comment