Monday 20 May 2013

Diy Bunga Rosette

Assalamualaikum semua..
Baru-baru nie kawan adik aku tempah Bunga Rosette untuk majlis satu majlis 
perkahwinan, jadi alang2 kami dah sampai ke Jalan TAR, beli je la terus bahan2 untuk
buat bunga bunga rosette tu..


Macam biasa la model yang dah tak terbayar oleh aku nie mengambil tempat untuk posing..
hikhik! Padahal kalau korang nak tahu time nie,punya la ramai orang dalam 
kedai nie tapi sempat jugak lagi tunjuk peace...Aiiiyyakk..!
Lantak la berlaga bontot ke ape ke yang penting barang yang kami nak kami dapat ok!
Ade mak kesahhh...??!




Tak banyak pun barang yang nak kami beli..tapi nak sampai ke tempatnya tu lah yang sekian!
Kedai favorite aku macam biasa kat kedai Syarikat Bunga Reben. Kat sini semua 
barang yang aku nak ada kat sini, bessstt..!! cuma mak ngan ayah je yang dia tak jual...
kalau ada pasti aku beli!! :)
Okeh! cakap banyak la pulak minah ni kan..kalau dah membebel je bila kalenye nak 
men'diy'! ( bercakap ke menulis nie? ) Hihi...ape2 jelah asalkan
 korang faham kan..

Bahan-bahan : Gunting, gam tembak, dawai saiz 28, kain nett, reben,
butang hiasan dan pin




Mula-mula kita ikat reben ni macam ni dulu..


Pastu cantumkan yang color pink n light pink tadi together2..


Pastu jahit kain yang kita beli tadi supaya jadi macam nie, design terpulang
pada korang nak buat design ape k...


Pastu cantum semua bahan2 yang kita sediakan tadi jadi macam nie..


Pastu tadaaaaaa...!!! okey dah siap! Bunga Rosette tema purple n pink. Hasil kerjatangan 
adik aku..lepas la duit belanja dia kan..

Thanks for reading this entry!










No comments:

Post a Comment