Sunday 19 May 2013

Take Some Rest @ Taman Rama-rama!!

Assalamualaikum semua...:)
Kononnya nak rehat kat rumah je hari cuti, nak tido la..xnak keluar rumah la..nak
siapkan bunga telur la..last-last planning bertukar pulak! "Kak, jom pegi Taman Rama-rama nak?"
Nie semua salah adik aku la nie! Hissshh...bagi idea ajak aku meronda ke
 Taman Rama-rama..nasib baik la taman yang terletak kat Tasik Perdana tu dekat je
ngan umah aku, so jom lah kita pegi! :)




Selamat datang..!! Tak banyak yang berubah pun kat taman nie..macam last yang 
aku datang dulu jugak. Cuma yang berubah pada harga tiket kalau dulu
rm 8.00 seorang tapi sekarang dah jadi rm 10.00. Hmmm...harap2 berbaloi la kan...




Seperti memahami akan kehendak aku yang tak suka bersesak-sesak dengan
orang ramai, taman nie memang sesuaaaiii sangat2! Mungkin sebab kami datang pun dah
agak lewat agaknya pengunjung lain pun dah balik hihi...baguslah! aku sukeeeeee..!!















Banyak tau rama-rama kat sini, kalau korang nak datang aku syorkan korang
datang la waktu petang sebab rama-rama memang aktif time2 macam
nie, sebab aku dah pernah datang  waktu pagi, Hmmmph..nak tengok kelibat rama-rama punya la susah!









Seronoooottt sangat..!! Bukan seronok ape, seronok bergambar..haha!! Orang
tak ramai kami pun ape lagi berposing bagai la! Best tau korang...sekali-sekala
menikmati kehijauan alam dalam bandar nie, sambil menghirup udara petang yang
segar...hmmmmmm....nyaman sekali! Poyo tak? Memang poyo sesangat!







 Bukan butterfly je yang ada kat dalam taman nie, binatang lain pun ada jugak. Dulu
lagi banyak, ada kura-kura..tapi sekarang dah takde pulak. Dah mati kot, boleh macam tu??
Hihi..agaknya la kan..aku teka2 je la, sebab dah takde.. :)















Hurrmmmm....aku rasa macam semua pic aku nak syer ngan korang tau..yang nie
diantara spesis bunga yang ada kat dalam taman nie..dah katanya taman rama-rama,
mesti la sinonim dengan bunga-bungaan ye tak??Ngeeee.....Ha ni baru skit je 
tau, ada banyak lagi spesis bunga yang lain tapi tak berbunga je kali nie...






Dah puas kami menghirup udara segar kat taman, kami masuk ke bahagian pameran
pulak. Ada banyak info-info pasal rama-rama dan serangga lain kat dalam
nie..jadi kalau korang nak bawak anak-anak datang sini memang sesuai sangat
untuk tambah pengetahuan diorang.













Nie pulak kat bahagian cenderahati.. kalau pelancong mungkin nak la kot beli benda2 
alah ni kan...tapi kami cuma nk bergambar je...sebab dekat sangat ngan 
rumah, so anytime aku boleh datang beli..hikhik!


Okey! dah penat dah..taman pun dah nak tutup, so kami pun keluar..3 jam kami 
ronda2 memang happy sangat. Untuk korang yang tak tahu nak pergi
mana hujung minggu cubalah datang sini ye! Ada banyak lagi taman2 lain yang
ada kat sini. Bye! :)

Thanks for reading this entry!



No comments:

Post a Comment